Przyszłość oparta jest na przeszłości: 4 pokolenia Kaldewei

W październiku 1918 hydraulik Franz Kaldewei zgłasza do urzędu otwarcie niewielkiego zakladu wyrobów ze stali w westfalskim Ahlen. Nie podejrzewa nawet, że w ten sposób kładzie fundamenty pod firmę, która na przestrzeni 4 pokoleń stanie się najbardziej znanym na świecie producentem wanien, brodzików oraz umywalek wykonanych ze stali emaliowanej. Do dnia dzisiejszego Kaldewei produkuje cały asortyment wyłącznie w siedzibie firmy w Ahlen, wykorzystując w procesie produkcji maszyny i urządzenia należące do najnowocześniejszych na świecie. Kierując się motto ,,Przyszłość oparta jest na przeszłości” każde pokolenie Kaldewei korzystało z doświadczeń swoich poprzedników jednocześnie kształtując i napędzając rozwój firmy swoimi własnymi celami i wizjami.

Franz Kaldewei – pierwsze lata działalności firmy

W roku 1918 Franz Kaldewei decyduje się na założenie własnej firmy i razem z dwoma pracownikami rozpoczyna produkcję stalowych form dla przemysłu emalierskiego w okolicach Ahlen. Po pierwszej wojnie światowej popyt na emaliowane artykuły gospodarstwa domowego oraz przybory kuchenne jest ogromny. Wkrótce założyciel firmy rozszerza asortyment o bańki na mleko oraz inne naczynia mleczarskie. W 1928 roku do firmy dołącza jego syn Heinrich. To właśnie on zaczyna kierować produkcją wyrobów stalowych. Pierwsze sukcesy pomagają sfinansować dalsze inwestycje we własny zakład przetwórstwa emalii i  zakup pieca emalierskiego. Ta decyzja umożliwia zorganizowanie pełnego łańcucha produkcyjnego we własnym zakładzie. Do dzisiaj niezależność od dostawców i obcego kapitału jest ważnym elementem biznesowej strategii Kaldewei.

W 1934 roku na rynek trafia pierwsza emaliowana wanna Kaldewei. Pod nową marką „Anker” firma oferuje wanny wykonane ze stali emaliowanej, produkowane z kilku zespawanych ze sobą części. Ten odważny krok wyznacza kierunek dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Na tym etapie Kaldewei jest jeszcze bardzo daleko od wydajnej produkcji. Dzięki pionierskiemu duchowi, wiedzy technicznej oraz intuicji i doskonałemu wyczuciu specyfiki formowania stali w 1937 roku Franz i Henrich Kaldewei rozpoczynają seryjną produkcję wanien wykorzystując do tego celu prasę do tłoczenia kół.  W ten sposób w ciągu niespełna kilku lat zdolność produkcyjna zakładu wzrasta z początkowo 20 wanien do 250 sztuk dziennie.

Heinrich Kaldewei – skok technologiczny oraz nowe inwestycje

Po śmierci ojca w 1952 roku kierownictwo obejmuje samodzielnie Heinrich Kaldewei. To właśnie on rozpoznaje potencjał jaki drzemie  w stali emaliowanej,  słusznie przewidując, że jest to materiał przyszłości na niemieckim rynku łazienek. Dlatego w 1956 roku rozszerza asortyment i rozpoczyna produkcję stalowych wanien. Wkrótce potem Heinrich Kaldewei podejmuje odważną decyzję o zamknięciu produkcji stalowych baniek na mleko oraz emaliowanych artykułów gospodarstwa domowego, które stanowiły do tej pory rdzeń działalności firmy  i postanawia zainwestować w  produkcję wanien i brodzików ze stali emaliowanej. Zakup i uruchomienie w roku 1957 dwóch pras hydraulicznych do tłoczenia wanien oznacza dla branży ogromy skok technologiczny. Dzięki wdrożeniu  technologii, która dotychczas stosowana była jedynie w USA, fabryka w Ahlen może zacząć produkować wanny ,,bezszwowo” z jednej stalowej płyty. Znacznie wyższa wydajność oraz wzrastający popyt na wanny i brodziki spowodowany rozwojem budownictwa mieszkaniowego w Niemczech zapewnią firmie możliwość dalszego rozwoju oraz rynkowy sukces w kolejnych latach.

Franz-Dieter Kaldewei – stal emaliowana z przekonania

W 1973 roku rodzina Kaldewei musiała uporać się z bolesną stratą - niespodziewanie umiera Heinrich Kaldewei. W wieku 33 lat kierownictwo firmy obejmuje jego jedyny syn Franz-Dieter. Panujące w tym czasie w Niemczech warunki ekonomiczne stawiają przed nim poważne wyzwania: kryzys paliwowy hamuje rozwój gospodarczy, spowolnienie widoczne jest także w sektorze budownictwa mieszkaniowego. Na rynku pojawia się też nowy materiał – akryl, który oferując praktycznie nieograniczone bogactwo kształtów i kolorów szybko zyskuje na znaczeniu. Ten surowiec idealnie wpisuje się w gusta klientów epoki hipisów i Flower Power.

Franz-Dieter Kaldewei jest jednak w dalszym ciągu przekonany o wyjątkowej jakości stali emaliowanej jako materiału i z sukcesem opiera na niej strategię rozwoju firmy. Odważnie inwestuje w nowe maszyny jednocześnie nawiązując współpracę z renomowanymi biurami projektowymi takimi jak Phoenix Design czy Sottsass Associati. W ciągu zaledwie kilku lat Franz-Dieter  Kaldewei rozbudowuje portfolio produktowe o wiele nowych modeli i kolorów. W ten sposób z powodzeniem dotrzymuje kroku  innym producentom z branży łazienkowej.  Aż do czasu przejścia na emeryturę i rezygnacji z pracy w zarządzie firmy  stale rozbudowuje i modernizuje firmę. To za jego czasów firma kupiła największy na świecie piec emalierski, uruchomiła najszybsze linie pras hydraulicznych do wytłaczania wanien, zorganizowała nowoczesne centrum logistyczne oraz zbudowała centrum szkoleniowe w miejscu dawnego domu założyciela i pierwszego właściciela firmy.

Franz Kaldewei – kompletne rozwiązania łazienkowe ze stali emaliowanej

W roku 2008 Franz-Dieter Kaldewei przekazał firmę swojemu synowi Franzowi, który należy niewątpliwie do najbardziej nowoczesnych i najbardziej postępowych na świecie. 28-letni wówczas Franz Kaldewei kontynuuje sukces swoich poprzedników i jeszcze w tym samym roku  uruchamia nowoczesną linię pras hydraulicznych do wytłaczania brodzików. Ponadto rozpoczyna intensywną kampanię reklamową mającą na celu pozycjonowanie Kaldewei na arenie międzynarodowej jako marki luksusowej. Rok 2015 stanowi kolejny przełomowy moment w historii firmy - Franz Kaldewei podejmuje decyzję o rozszerzeniu produktowego portfolio o umywalki ze stali emaliowanej. Dzięki tej decyzji współczesne łazienkowe aranżacje wykorzystujące brodzik, wannę oraz umywalkę od jednego dostawcy bazują na materiałowej i stylistycznej spójności. Wprowadzeniu nowej grupy produktowej towarzyszy największa, międzynarodowa ofensywa komunikacyjna z reklamą telewizyjną oraz  kampanią online. Za nowoczesny sposób prezentacji marki Kaldewei otrzymał w 2016 roku prestiżową nagrodę „Corporate Brand of the Year“. Zaledwie dwa lata po rynkowym debiucie asortyment umywalek zostaje rozbudowany o 80 nowych modeli i wariantów. Aktualnie firma Kaldewei ma w ofercie ponad 600 modeli brodzików, wanien i umywalek. Z kolekcją obejmującą ponad 150 prestiżowych nagród Kaldewei jest dziś jednym z najczęściej wyróżnianych producentów łazienkowych na świecie.

Internacjonalizacja: z „Made in Germany“ na cały świat

Dziś Kaldewei jest międzynarodowym partnerem w zakresie najwyższej jakości rozwiązań produktowych ze szlachetnej stali emaliowanej.  Firma sprzedaje swoje produkty w ponad 80 krajach na świecie, w wielu z nich ma swoje oddziały lub partnerów biznesowych. Rozwiązania produktowe Kaldewei przekonują nie tylko prywatnych inwestorów, ale również decydentów dużych międzynarodowych projektów. Dlatego wanny niemieckiego producenta spotkamy w takich prestiżowych obiektach jak  Grand Hyatt w Dubaju  czy Mandarin Oriental w Tokio. Franz Kaldewei pewnie patrzy w przyszłość: ,,Jesteśmy doskonale przygotowani aby z powodzeniem kontynuować naszą 100 letnią pełną sukcesów historię”.  W tym celu firma nie tylko inwestuje w swój macierzysty zakład, ale przede wszystkim skupia się nad budowaniu i wzmocnieniu pozycji na rynkach międzynarodowych, a także na postępującej cyfryzacji. „Nie spoczniemy na dotychczasowych osiągnięciach, dzięki nowym ideom i pomysłom pragniemy dalej wpływać na kierunek rozwoju branży łazienkowej i wciąż przekonywać do siebie naszych partnerów” – zapewnia Franz Kaldewei. 

 

Źródło: Kaldewei GmbH & Co. KG Prosimy o egzemplarz druku.

Tekst
docx  |  4 MB
Wszystkie obrazy
zip  |  38 MB
> DIN A4
17 MB

,,Przyszłość oparta jest na przeszłości“ – zgodnie z tym motto każde pokolenie Kaldewei czerpało z doświadczeń swoich poprzedników a jednocześnie kształtowało i napędzało rozwój firmy swoimi własnymi celami i wizjami.

Source: © KALDEWEI  |  2_1_Kaldewei_Four_Generrations.jpg

< DIN A4
435 KB

W październiku 1918 Franz Kaldewei zgłasza do urzędu otwarcie niewielkiej fabryki wyrobów ze stali. Prawdopodobnie nie podejrzewa nawet, że w ten sposób kładzie fundamenty pod firmę, która na przestrzeni czterech pokoleń stanie się najbardziej znanym na świecie producentem wanien, brodzików oraz umywalek wykonanych ze stali emaliowanej.

Source: © KALDEWEI  |  2_2_Franz_Kaldewei_Founder.jpg

< DIN A4
370 KB

Wspólnie z dwoma pracownikami Franz Kaldewei produkuje stalowe formy dla przemysłu emalierskiego w Ahlen. Po pierwszej wojnie światowej zapotrzebowanie na emaliowane artykuły gospodarstwa domowego oraz przybory kuchenne jest ogromne. Wkrótce założyciel firmy rozszerza asortyment o bańki na mleko oraz inne naczynia mleczarskie. W tym miejscu gdzie kiedyś stał dom założyciela firmy obecnie mieści się Kaldewei Iconic World – multimedialna ekspozycja, dzięki której goście z całego świata mogą poznać filozofię oraz istotę marki Kaldewei.

Source: © KALDEWEI  |  2_3_Kaldewei_The_Founders_House.jpg

< DIN A4
855 KB

Heinrich Kaldewei rozpoznaje potencjał, jaki drzemie w stali, przewidując, że jest to materiał przyszłości na niemieckim rynku łazienek. Podejmuje odważną decyzję o zamknięciu produkcji stalowych baniek na mleko oraz emaliowanych artykułów gospodarstwa domowego i postanawia zainwestować w produkcję wanien i brodzików ze stali emaliowanej.

Source: © KALDEWEI  |  2_4_Heinrich_Kaldewei.jpg

< DIN A4
7 MB

Zakup i uruchomienie w roku 1957 dwóch pras hydraulicznych do tłoczenia wanien oznacza dla branży ogromy skok technologiczny. Dzięki wdrożeniu technologii, która dotychczas stosowana była jedynie w USA, fabryka w Ahlen może zacząć produkować wanny z jednej stalowej płyty.

Source: © KALDEWEI  |  2_5_Kaldewei_Bathtub_Press_Line.jpg

< DIN A4
3 MB

Franz-Dieter Kaldewei jest przekonany o wyjątkowej jakości stali emaliowanej jako materiału i z sukcesem opiera na niej strategię rozwoju firmy. Nawiązuje współpracę z renomowanymi projektantami i w ciągu zaledwie kilku lat rozbudowuje protfolio produktowe o wiele nowych modeli i kolorów. W ten sposób z powodzeniem dotrzymuje kroku innym producentom i surowcom z branży łazienkowej.

Source: © KALDEWEI  |  2_6_Franz-Dieter_Kaldewei.jpg

< DIN A4
443 KB

Przed targami ISH 1995 Franz-Dieter Kaldewei rozpoczyna współpracę ze znanym projektantem Ettore Sottsass, który opracowuje dla Kaldewei nową linię produktów Premium. Modele z rodziny Cono wciąż należą do najbardziej popularnych produktów Kaldewei.

Source: © KALDEWEI  |  2_7_Kaldewei_Ettore_Sottsass.jpg

< DIN A4
905 KB
< DIN A4
1 MB

Długofalowa współpraca z renomowanymi projektantami takimi jak Studio Aisslinger czy Arik Levy jest integralną częścią firmowej strategii Kaldewei.

Source: © Arik Levy Studio / KALDEWEI  |  2_8_2_Kaldewei_Arik_Levy.jpg

> DIN A4
5 MB

Franz Kaldewei nadal inwestuje w firmę i dzięki temu w 2009 roku w zakładzie w Ahlen zostaje uruchomiona nowa innowacyjna linia pras hydraulicznych do wytłaczania brodzików. Ponadto rozpoczyna intensywną kampanię reklamową mającą na celu pozycjonowanie Kaldewei na arenie międzynarodowej jako marki luksusowej.

Source: © KALDEWEI/Evelyn Dragan  |  2_9_Franz_Kaldewei.jpg


4 MB

W 2015 roku Franz Kaldewei podejmuje decyzję o rozszerzeniu produktowego portfolio o umywalki wykonane ze stali emaliowanej. To dzięki nim możliwe jest harmonijne i spójne stylistycznie wyposażenie łazienki w brodzik, wannę oraz umywalkę z tego samego materiału.

Source: © KALDEWEI  |  2_10_Kaldewei_Perfect_Match.jpg