(PL)
Prasa
Aktualności
Detail

Ankieta KALDEWEI: punkty krytyczne w hotelowej łazience

KALDEWEI, Ahlen, styczeń 2020. – Wakacje w hotelu, czy pobyt biznesowy – dla wszystkich klientów w pokoju hotelowym najważniejsza jest higienicznie czysta łazienka. Wskazują na to jednoznacznie wyniki reprezentatywnego sondażu przeprowadzonego przez Instytut forsa na zlecenie firmy KALDEWEI. Prawie dwie trzecie ankietowanych (62 procent) na pytanie o najważniejszy ich zdaniem element wyposażenia pokoju hotelowego wskazało czystą wannę lub brodzik.  Dopiero na drugim miejscu, ze znacznie mniejszą ilością głosów (26 procent) uplasowało się duże, wygodne łóżko oraz inne opcje wyposażenia. Istnieje również wiele czynników niepożądanych, które zmniejszają radość gości z pobytu w hotelu. Informacje na temat tzw. ,,punktów  krytycznych“ pokazują, co naprawdę denerwuje klientów, w jaki sposób firmy hotelarskie mogą zminimalizować ryzyko negatywnych opinii, czego należy unikać, a także jakiego rodzaju inwestycje mogą być dla właścicieli hoteli opłacalne.

Łazienka - absolutny nr 1 w pokoju hotelowym i wizytówka hotelu
Jeśli gość jest zadowolony z pobytu w hotelu istnieje duża szansa, że kiedyś do niego wróci, oraz że poleci go znajomym w internecie. Pozytywne komentarze wpływają korzystnie na poziom obłożenia hotelu, a także na wizerunek obiektu. Zaskakujący jest fakt, że najważniejszym kryterium zadowolenia z pobytu w hotelu, jest standard pomieszczenia, w  którym jak pokazują statystyki, goście spędzają nie więcej niż 6 do 30 minut dziennie. Wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie firmy KALDEWEI pokazują jednoznacznie, że kluczem do sukcesu hotelu jest komfortowa łazienka – miejsce, w którym klient może się odświeżyć, poprawić wygląd, a wieczorem zrelaksować się  po  intensywnym dniu. 95 procent ankietowanych potwierdza, że nigdy nie zarezerwowałoby ponownie pokoju w hotelu, w którym w przeszłości mieli zastrzeżenia do poziomu higieny w łazience. Aż 21 procent respondentów z powodu niezadowalającego stanu technicznego, bądź niskich standardów higienicznych negatywnie oceniło obiekt w internecie, natomiast więcej niż jedna trzecia ankietowanych (36 procent) z powodu negatywnych komentarzy dotyczących wyglądu łazienek zrezygnowała w ogóle z pobytu w  hotelu. 

Lider w rankingu punktów krytycznych: niski poziom higieny w hotelowej łazience 
Włosy w odpływie, pleśń na powierzchni fug, czy brudna podłoga: absolutna większość ankietowanych (99 procent) oceniła niski poziom higieny w hotelowej łazience jako ,,bardzo przeszkadzający” lub ,,dosyć przeszkadzający”. Dla 98 procent plamy z pleśni na powierzchni brodzika, wanny czy umywalki są absolutnie nie do przyjęcia i stanowią powód do złości. Jak potwierdzają badania przeprowadzone przez TÜV Rheinland z tym problemem nie mamy do czynienia w przypadku rozwiązań łazienkowych wykonanych ze stali emaliowanej KALDEWEI. Dzięki wyjątkowo twardej, odpornej na zarysowania, pozbawionej porów powierzchni emalii, umywalki, wanny oraz brodziki ze stali emaliowanej są zdecydowanie bardziej higieniczne i łatwiejsze do utrzymania w czystości niż elementy wyposażenia wykonane z akrylu, czy strefy prysznica wykładane płytkami ceramicznymi. Dzięki powierzchni uszlachetnionej, w którą wyposażone są standardowo wszystkie umywalki KALDEWEI osady z mydła i pozostałości po kosmetykach nie osadzają się na powierzchni produktu, co zapobiega tworzeniu się pleśni i pomaga w utrzymaniu wysokiego poziomu higieny. 

Pleśń na fugach, szkody spowodowane przenikaniem wilgoci, przebarwienia –uciążliwe problemy 
Hotele, które zdecydowały się na wyłożenie stref prysznica płytkami ceramicznymi muszą szczególnie uważać. Na miejscu 3 i 4 listy najbardziej uciążliwych dla klientów problemów znalazły się plamy pleśni na powierzchni fug oraz przy odpływie w kabinie prysznicowej, a także szkody związane z wnikaniem wilgoci w strop. Na kolejnych miejscach listy respondenci wymieniali zbyt słabe ciśnienie wody pod prysznicem oraz zbyt małą wydajność odpływu, która może doprowadzić do zalania łazienki. Gości hotelowych złoszczą również przebarwienia lub uszkodzenia na powierzchni elementów wyposażenia. Zapobiec temu zjawisku można stosując rozwiązania łazienkowe z odpornej na przebarwienia i uszkodzenia mechaniczne stali emaliowanej KALDEWEI. Stal nadaje produktom KALDEWEI wytrzymałość i trwałość oraz stabilność wymiarów. Za to twarda jak szkło emalia gwarantuje ekskluzywną optykę oraz unikalne walory dotykowe, jest odporna na uszkodzenia a ponadto higienicznie czysta i łatwa w pielęgnacji. Stal emaliowana – to szlachetny materiał, który perfekcyjnie sprawdza się nawet przy intensywnej eksploatacji, spełniając tym samym wysokie wymagania rynku hotelarskiego.  

Niezadowalająca jakość hotelowej łazienki: wielu gości nie raz spotkało się z tym problemem
Mimo, że wygląd łazienki ma ogromny wpływ na komercyjny sukces hotelu, co drugi ankietowany ma złe doświadczenia dotyczące jakości i czystości hotelowych łazienek. Aż 51 procent respondentów podczas swojego pobytu w hotelu znalazło w łazience osady z pleśni i brudu, a 49 procent miało zastrzeżenia do poziomu czystości. Jedna trzecia ankietowanych (31 procent)  spotkała się z problemem szkód powstałych na skutek wnikania wilgoci w strop. To kolejny powód, dla którego właściciele hoteli planując modernizację istniejących obiektów lub nowe inwestycje powinni szczególny nacisk położyć na wybór rozwiązań łazienkowych wysokiej jakości.  

Opłacalność inwestycji: goście są gotowi zapłacić więcej za wysoki poziom higieny oraz jakość wyposażenia 
Właściwie dobrane rozwiązania łazienkowe są inwestycją, która w dłuższej perspektywie przynosi realne korzyści. Obok wysokich standardów higienicznych, na które wskazuje aż 95 procent badanych, ponad połowa respondentów (56 procent) twierdzi, że to właśnie wysokiej jakości wyposażenie ma kluczowe znaczenie przy dokonywaniu rezerwacji. Aż 62 procent, a więc zdecydowana większość uczestników sondażu byłaby skłonna zapłacić więcej za hotel, gdyby łazienki były urządzone luksusowo i nowocześnie. Ponad połowa badanych (53 procent) chętniej sięga głębiej do kieszeni, gdy w hotelowej łazience zainstalowane są produkty o szczególnych właściwościach higienicznych. Uwagę gości hotelowych zwrócił również problem zrównoważonego rozwoju: co druga badana osoba wolałaby, aby przy wyborze elementów wyposażenia zrezygnowano z produktów wykonanych z tworzyw sztucznych zastępując je produktami wykonanymi z naturalnych materiałów nadających się do recyklingu. Jak pokazują wyniki sondażu 62 procent badanych byłoby skłonnych zapłacić z tego powodu więcej za dobę w hotelu.

„Jako partner międzynarodowej branży hotelarskiej doradzamy inwestorom, architektom oraz właścicielom hoteli na całym świecie. Wyniki przeprowadzonej na nasze zlecenie ankiety pokazują wyraźnie w jaki sposób dzięki przemyślanym inwestycjom można zoptymalizować obłożenie hotelu, a tym samym odnieść rynkowy sukces. Rozwiązania łazienkowe wykonane z wyjątkowo trwałej stali emaliowanej KALDEWEI, na którą udzielamy 30-letniej gwarancji, doskonale odpowiadają wymaganiom  hotelowych gości, a poza tym są bardzo opłacalną inwestycją w przyszłość”- mówi Roberto Martinez Dyrektor ds. Sprzedaży KALDEWEI.

 

Źródło: KALDEWEI GmbH, & Co. KG Prosimy o egzemplarz druku.

Tekst
docx  |  5 MB
Wszystkie obrazy
zip  |  28 MB
1_Kaldewei_Survey_Hotel_Fit-Out

6 MB

Przeprowadzona przez Instytut forsa na zlecenie firmy KALDEWEI reprezentatywna ankieta pokazuje jakie elementy wyposażenia mają szczególne znaczenie dla gości hotelu. Absolutnym numerem jeden na liście życzeń z 62 procentami głosów jest czysta, higieniczna łazienka. Na kolejnych miejscach uplasowały się: duże, wygodne łóżko (26 procent), ekskluzywne wyposażenie (6 procent), wygoda przechowywania, oraz komfortowe miejsce do siedzenia (2 procent), ciekawa oferta imprez rozrywkowych (1 procent).

1_KALDEWEI_Survey_Hotel_Fit-Out

2_Kaldewei_Survey_Hotel_Bathroom_Requirements

6 MB

Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy KALDEWEI czystość jest absolutną koniecznością w hotelowej łazience. Prawie wszyscy ankietowani (95 procent) stwierdzili, że nigdy nie zarezerwowaliby ponownie pokoju w hotelu, w którym kiedyś mieli zastrzeżenia do higieny w łazience. Dla ponad połowy respondentów (56 procent) istotnym czynnikiem przy dokonywaniu rezerwacji hotelu jest standard wyposażenia łazienki. Co drugi badany wolałby, aby przy wyborze wyposażenia łazienki zrezygnowano z produktów wykonanych z tworzyw sztucznych zastępując je produktami z naturalnych materiałów nadających się do recyklingu.

2_KALDEWEI_Survey_Hotel_Bathroom_Requirements

3_Kaldewei_Survey_Problem Areas _In_Hotel_Bathrooms

2 MB

Niemal dla wszystkich hotelowych gości (99 procent) źle posprzątana łazienka stanowi zdecydowanie największy problem. W ankiecie większość respondentów określiła jako ,,bardzo przeszkadzające” lub ,,dosyć przeszkadzające” gdy plamy z pleśni widoczne są na powierzchni wanny, brodzika czy umywalki (98 procent), a także na spoinach cementowych czy na elementach odpływu w strefie prysznica (97 procent). Wielu ankietowanych zdaje sobie ponadto sprawę, że brak szczelności bywa często przyczyną poważnych szkód wynikających z wnikania wilgoci w strop (95 procent).

3_KALDEWEI_Survey_Problem Areas _In_Hotel_Bathrooms

4_Kaldewei_Survey_Hotel_Investments

8 MB

Aż 62 procent badanych byłoby skłonnych zapłacić więcej za nocleg w hotelu, gdyby łazienki były bardziej nowoczesne i urządzone bardziej komfortowo. Więcej niż jedna na dwie osoby (53 procent) chętniej sięga głębiej do kieszeni, gdy w hotelowej łazience zainstalowane są produkty o szczególnych właściwościach higienicznych. Ankieta pokazała również, że aż 62 procent badanych byłoby skłonnych zapłacić więcej za pokój, gdyby w łazience zrezygnowano z wyposażenia wykonanego z tworzyw sztucznych, zastępując je produktami z naturalnych materiałów, nadających się do recyklingu.

4_KALDEWEI_Survey_Hotel_Investments

5_Kaldewei_Nexsys
DIN A4
1 MB

Emaliowane powierzchnie prysznicowe KALDEWEI takie jak Nexsys czy Conoflat zapewniają maksymalną ochronę przed pleśnią oraz szkodami spowodowanymi wnikaniem wilgoci w strop. Jeśli w mokrej strefie prysznica nie ma fug brak miejsca, na którym mogłyby się osadzać resztki mydła i kosmetyków stanowiące idealne podłoże do rozwoju pleśni.

Source: © KALDEWEI  |  5_KALDEWEI_Nexsys

6_Kaldewei_Puro_Hotel_The_Westin_Hamburg
> DIN A4
4 MB

Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy KALDEWEI, co druga osoba byłaby skłonna zrezygnować w łazience z elementów wyposażenia wykonanych z tworzyw sztucznych na rzecz naturalnych materiałów nadających się do recyklingu. Coraz więcej hoteli decyduje się na rozwiązania łazienkowe ze szlachetnej stali emaliowanej KALDEWEI stanowiącej połączenie szkła oraz stali, które jest w 100% naturalne i może być poddane procesowi recyklingu.

Source: The Westin Hamburg  |  6_KALDEWEI_Puro_Hotel_The_Westin_Hamburg

7_Kaldewei_Puro
> DIN A4
3 MB

Prawie połowa hotelowych gości (48 procent) przynajmniej raz w życiu zgłaszała w recepcji reklamację dotyczącą czystości oraz stanu wyposażenia łazienki, zaś jedna na trzy osoby (36 procent) pod wpływem negatywnych komentarzy w internecie dotyczących łazienki zrezygnowała w ogóle z pobytu w wybranym wcześniej hotelu. Warto przy tym zauważyć, że istnieje wiele prostych sposobów na pozbycie się brudu, osadów z mydła i osadów wapiennych oraz pleśni z łazienki. Zaawansowane technologicznie materiały takie jak stal emaliowana KALDEWEI okazały się zdecydowanie bardziej higieniczne oraz łatwiejsze do utrzymania w czystości niż produkty wykonane z akrylu czy strefy prysznica wykładane płytkami ceramicznymi. Dodatkowo warto przypomnieć, że wszystkie umywalki KALDEWEI wyposażone są standardowo w powierzchnię uszlachetnioną, która zapobiega gromadzeniu się na ich powierzchni osadów z brudu i osadów wapiennych, co znacząco ułatwia utrzymanie produktu w czystości.

Source: © KALDEWEI  |  7_KALDEWEI_Puro